11.6.13
Rezervele României în gaze de şist şi petrol
Conform unor informaţii estimate de către Administraţia
americană pentru informaţie în domeniul energiei (EIA), România are rezerve de
gaze de şist de 1.444 miliarde de metri cubi,
8.6.13
Conditii pentru a intra in concediul de cresterea copilului
Câţi bani se dau pentru creşterea copilului
Indemnizatia pentru cresterea copilului prevede
85% din media veniturilor nete înregistrate în ultimele 12 luni anterioare
naşterii, precum şi acordarea indemnizaţiei indiferent de numărul de copii.
7.6.13
Cum se obţine alocaţia de stat pentru copii
Pentru a obtine alocatia de stat pentru copii,
trebuie depus un dosar la consiliile locale comunale, orasenesti, municipale
sau ale sectoarelor municipiului Bucuresti, unde au domiciliul sau resedinta,
dupa caz, reprezentantii legali, la inspectoratele teritoriale de stat pentru
persoanele cu handicap.
Cine poate primi alocaţia de stat pentru copii
Alocatia de stat pentru copii poate fi platita
unuia dintre parinti tutorelui, curatorului, persoanei careia i-a fost dat in
plasament familial copilul, inclusiv asistentului maternal ori persoanei careia
i-a fost incredintat copilul in vederea adoptiei, pana ce acesta implineste
varasta de 18 ani.
Cât este alocaţia de stat pentru copii
Au dreptul la alocatie de stat copii care
urmeaza o forma de invatamant pe teritoriul tarii noastre, pana la implinirea
varstei de 18 ani, cei cu grad de
invaliditate I si II si cei cu handicap, pana la varsta de 18 ani. In alte
cazuri, cei au împlinit vârsta de 18 ani şi care urmează cursurile profesionale
sau liceale, pâna la finalizarea acestora, cu conditia sa nu repete anul şcolar
decat dacă motivele sunt de natură medicala (se devodeste cu certificat
medical).
Alocatia de stat pentru copiii
Alocatia de Stat pentru copii, devine din an in
an tot mai nesemnificativa, o mai mare parte dintre bani fiind dirijati spre
indemnizatia pentru crestere copiilor, deoarece acestea sunt pe periode scurte
de timp, chiar daca sunt sume mai importante.
Cine este scutit de plata Contribuţiei la Asigurările Oligatorii de Sănătate
Plata Contributiei la Asigurările Obligatorii de
Sanătate o au toti cetătenii romani majori, care obtin venituri.
Cum poate fi schimbat medicul de familie
Cei care au decis să-şi schimbe medicule de
familie, din diferite motive, trebuie să ştie că o poate face doar după cel
puţin şase luni de când s-a înscris la cel care doreşte să renunţe.
Cum se face înscrierea la medicul de familie
Persoanele care doresc să se înscrie la medicul
de familie trebuie să aibă 18 ani împliniţi, în caz contrat este înscris de
către părinţi sau persoanle care în au pe minor în îngrijire legală.
6.6.13
Cum se face contractul de vânzare cumpărare imobiliară
Contractul de vanzare – cumparare este necesar
pentru a incehia o trazactie imobiliara, intre vanzator si cuparator. Pentru a
fi complet e nevoie de semnaturile celor caare vor sa inregistreze tranzactia,
puse pe contractul intocmit si autentificat de catre notarul public sau
avocatul ales, in urma semnarii acestuia.
Eliberare Certificat Fiscal pentru proprietăţi
Cei care au intentia sa vanda o proprietate proprietate
imobiliara trebuie sa faca dovada ca bunul supus vanzarii este liber de
datorii. Certificatul Fiscal este un act oficial eliberat de organele
competente ce pot dovedi lipsa datoriilor.
Cum se intabulează în Cartea Funciară sau CF
Daca un imobil urmeaza a fi tranzactionat si nu
este intabulat, nu se va putea proceda la incheiere Contract Vanzare Cumparare.
Cartea Funciara cuprinde mentiuni despre toate
actele imobilului in cauza. Extrasul de CF este actul care reflecta cel mai
cuprinzator situatia juridica a imobilului respectiv.
Dosarul de Cadastru şi Intabulare
Pentru a intocmi dosarul de cadastru si
intabulare, trebuie apelat la Expertii autorizati, cei care fac lucrarile si
masuratorile topografice necesare, lucrari, relevee, planuri, schite. Ei vor
ajuta la obtinerea numarului postal de intabulare in Cartea Funciara si
depunerea la ANCPI.
Cum se obţine certificatul de deces
Urmaşii, rudele sau întreţinătorii celor decedaţi pot obţine
certificatul de ces de la Primăria municipiului, oraşului sau comunei unde s-a
produs decesul. El se eliberează în urma declarării decesului.