Pentru a obtine alocatia de stat pentru copii,
trebuie depus un dosar la consiliile locale comunale, orasenesti, municipale
sau ale sectoarelor municipiului Bucuresti, unde au domiciliul sau resedinta,
dupa caz, reprezentantii legali, la inspectoratele teritoriale de stat pentru
persoanele cu handicap.
Intr-un interval determinat de timp, cererile se
aproba, dupa caz, de catre directorul directiei generale judetene de munca si
protectie sociala, directorul sau comandantul unitatii scolare ori
inspectorul-sef al inspectoratului teritorial de stat pentru persoanele cu
handicap; dupa aprobare, documentele care atesta dreptul la incasarea alocatiei
de stat pentru copii se transmit titlurilor prin institutiile abilitate.
Cererea se solutionaeza prin decizie de aprobare
sau respingere a acesteia şi efectuează plata alocaţiei de stat pentru copil
pentru cererile aprobate (aproximativ 2 – 2.5 luni prima plată).
Acte necesare intocmirii dosarului de alocatie:
- cerere tip
- actele de identitate ale reprezentantilor
legali (copie si original)
certificatul de nastere al copilului pentru care
se solicita alocatia de stat (copie si original)
- dosar cu sina.
- extras de cont, in cazul platii prin cont
bancar, deschis la B.C.R., ProCredit Bank, Banca Transilvania, Romexterra Bank,
B.R.D., Alpha Bank, Piraeus Bank, Raiffeisen Bank, CR Firenze Bank, VOLKSBANK,
UniCredit Tiriac Bank, CARPATICA, C.E.C. Bank, ATE Bank, Intesa Sanpaolo Bank,
Romanian International Bank (RIB), OTP bank, BANCPOST şi ING pe numele
solicitantului.
- alte acte solicitate dupa caz: certificat de
casatorie; hotarare de divort; hotarare judecatoreasca de incredintare,
încredintare în vederea adoptiei, de plasament, de plasament in regim de
urgenta, de instituire a tutelei; certificat de încadrare într-o categorie de
persoane cu handicap etc.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu