4.6.13

Cum se obţine certificatul de deces


Urmaşii, rudele sau întreţinătorii celor decedaţi pot obţine certificatul de ces de la Primăria municipiului, oraşului sau comunei unde s-a produs decesul. El se eliberează în urma declarării decesului.

Declaraţia de deces se face verbal, de catre membrii familiei decedatului, în termen de 3 zile de la data încetării din viaţă a persoanei. În lipsa familiei, decesul este declarat de către vecini, administratorul imobilului, medicul sau alt cadru sanitar din unitatea sanitară unde s-a produs decesul.
Acte necesare:
- Certificatul medical constatator al decesului, întocmit şi semnat de medicul sau cadrul sanitar care a făcut constatarea, în care trebuie consemnată cauza decesului, fără prescurtari;
- Actul de identitate al celui decedat;
- Livretul militar sau adeverinţa de recrutare, dupa caz, pentru persoanele supuse obligaţiilor militare;
- Actul de identitate al persoanei care declară decesul.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu