Cei care vor să faca un contract de donatie au nevoie de mai multe acte.
Iata ce trebuie sa-si pregatească cei interesati.
- acte de identitate ale partilor
- acte de proprietate originale
- documentatie cadastrala si incheiere de
intabulare in cartea funciara
- certificat de atestare fiscala pentru donatie
- adeverinta de la asociatia de proprietari a imobilului privind achitarea la zi a
cotelor de intretinere – pentru apartamente
- extras de carte funciara pentru autentificare, valabil 5 zile lucratoare de la data depunerii cererii la biroul de
carte funciara, interval in care cartea funciara a imobilului este blocata in
vederea intocmirii actului. (Acest extras de carte funciara se obtine de catre biroul notarial
care autentifica actul pe baza cererii semnate de catre proprietar.)
Documentele necesare se stabilesc pentru fiecare caz concret in parte,
fiind posibil sa se solicite si alte documente necesare si care nu au fost
mentionate mai sus.
Ce va urma sa fie platit:
- Impozitul pe venitul din transferul proprietatii imobiliare din
patrimoniul personal – datorat de catre proprietarii persoane fizice stabilit
pe baza dispozitiilor Codului fiscal. Acest impozit nu se datoreaza in cazul
donatiilor incheiate intre rude pana la gradul III de rudenie inclusiv (parinti-copii,
bunici-nepoti, bunici-stranepoti, intre frati, matusa, unchi-nepot de sora,
frate)
- Onorariul notarial – stabilit pe baza dispozitiilor OMJ nr. 46/C/06.01.2011
- Tarife ANCPI:
- 0,15% (pentru proprietarii persoane fizice) din valoarea imobilului ce
se doneaza, tarif pentru intabularea actului de donatie.
- Valoarea respectiva se calculeaza de catre biroul notarial pe baza
ghidului privind valorile orientative ale proprietatilor imobiliare valabil
pentru anul in curs
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu