Pentru a perfecta tranzacţionarea unei locuinţe, atât vânzătorul cât şi
cumpărătorul trebuie să aibă pregătite actele necesare.
Acte necesare
pentru vanzatorul locuinţei:
Trebuie luată schiţa cadrastrală, pentru care e nevoie de:
- copie legalizata a actului de proprietate
- copie dupa cartea de identitate a proprietarului
- certificat de atestare fiscala (eliberat de Administratia Financiara,
act care certifica plata impozitelor si valoarea acestora).
Schita se inregistreaza de catre inginerul de cadastru la OCPI, de unde
primeste si numarul cadastral.
Trebuie avută dovada întabulării şi extrasul de carte funciară, C.F.,
UNDE E NEVOIE DE:
-actul de dobandire a imobilului in original si in copie (Dupa caz:
contract de vanzare-cumparare; contract de donatie; contract de schimb imobiliar;
certificat de mostenitor; titlu de proprietate; hotarare judecatoreasca
definitiva si irevocabila intabulata)
- schita cadastrala
- cerere de intabulare adresata Biroului de Carte Funciara din cadrul
Judecatoriei
- copie dupa cartea de identitate a proprietarului Daca ati devenit
proprietar al imobilului dupa 1 iulie 1999
- cand a intrat in vigoare Legea Cadastrului si Cartii funciare
- si exista plan cadastral, nu mai trebuie solicitat inca unul.
Urmatorul act necesar este extrasul de carte funciara de autentificare,
din care reiese daca asupra imobilului exista sau nu interdictii de
instrainare, ipoteci, litigii, etc. Acesta se elibereaza de catre Biroul de
Carte Funciara din cadrul Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara,
numai delegatilor notariali, la cererea clientilor, numai la biroul notarial
unde urmeaza sa incheiati contractul de vanzare-cumparare.
Pentru obtinerea acestora este nevoie de:
-dovada intabularii imobilului
-copie dupa actul de proprietate
-copie dupa buletinul/cartea de identitate a proprietarului
-cerere tip (pusa la dispozitie de notariat).
Actele solicitate de Biroul de Carte Funciara pentru eliberarea
extrasului de carte funciara de autentificare sunt:
-cerere tip intocmita de notarul public, semnata si de proprietarul
imobilului
-dovada achitarii integrale a tarifului.
Urmeaza eliberarea certificatului fiscal de la Directia Taxe si Impozite
din Primaria Bucuresti, numai ca urmare a platilor facute la zi a impozitului
si amenzilor neplatite(daca exista).
Pentru obtinerea acestora este nevoie de:
- extras de carte funciara de autentificare
- copie dupa cartea de identitate a proprietarului, precum si originalul
- cerere tip (persoane fizice, persoane juridice) - timbru fiscal.
Ultimul act de care aveti nevoie este adeverinta de plata la zi a
datoriilor fata de Asociatia de Proprietari, de care apartine imobilul pe care
urmeaza sa-l vindeti.
Acesta trebuie completat in 3 exemplare, semnat, stampilat de
Administratorul blocului si de Presedintele Asociatiei de Proprietari
Pe langa aceasta mai aveti nevoie de :
- copie dupa ultima lista a cotelor de intretinere, avand stampila
Asociatiei;
- copia ultimei chitante a platii cotelor de intretinere.
Acte necesare
pentru cumpărătorul locuinţei:
Cumpărătorul locuineţei are nevoie de următoarele acte:
- buletin, carte de identitate, pasaport pt. persoane fizice
- certificat inmatriculare societate, act constitutiv, certificat
constatator, CUI, stampila pt. persoane juridice.
Actele de identitate trebuie sa fie valabile, pentru a putea fi folosite
la semnarea actului de instrainare a imobilului. In cazul in care
buletinul/cartea de identitate au expirat in cursul anului curent, legitimarea
se poate face fie cu pasaportul. Certificatul de casatorie este absolut necesar
la incheierea actului autentic, intrucat vanzarea-cumpararea este un act de
dispozitie, ceea ce presupune consimtamantul ambilor soti, ori calitatea de
soti nu se poate dovedi decat cu ajutorul certificatului de casatorie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu